Co to jest i jak stworzyć dobre logo firmy?
Znak rozpoznawczy firmy to jedna z najważniejszych kwestii, która nie tylko zapada w pamięci klientów, kojarzy się z Twoją branżą ale także buduje jej wizerunek. Dlatego dobrze byłoby skupić swoją uwagę na stworzeniu skutecznego loga firmy. Czym ono jest i co zrobić, aby przyciągało ono uwagę innych?
Co to jest logo firmy?
Logo, nazywane inaczej znakiem graficznym to nic innego jak przedstawienie nazwy firmy w sposób graficzny. Należy zaznaczyć, że logo firmy to podstawa jej identyfikacji wizualnej. A głównym celem loga jest to, że powinno one wyróżniać firmę spośród innych konkurencyjnych oraz podkreślić jej kompleksowość.
Z czego zbudowane jest logo firmy?
Logo firmy to znak graficzny, w którego skład wchodzą jeszcze sygnet, logotyp i tagline. Sygnet to po prostu przedstawienie graficzne znaku (przykładem jest logo firmy Nike). Natomiast logotyp to przedstawienie typograficzne loga (przykładem jest logo firmy Coca-cola). Należy jednak podkreślić, że logo nie musi spełniać tych dwóch elementów. A więc może być to logo firmy stworzone tylko z sygnetu, a także może być to logo stworzone tylko z logotypu. Coraz częściej wykorzystuje się też tagline, które jest hasłem, cytatem lub mottem. Stanowi ono dopełnienie nazwy firmy. Dobrym przykładem może być tutaj firma Nike, która używa krótkiego hasła „Just do it”.
Jakie cechy powinno spełniać dobre logo firmy?
Dobre logo firmy może bardzo korzystnie wpłynąć na biznes. A żeby stworzyć takie logo, to powinno się przy tym kierować kilkoma ważnymi czynnikami, do których należy zaliczyć:
- oryginalność i nieszablonowość – logo firmy powinno przede wszystkim być inne niż wszystkie, wyróżniać się spośród konkurencyjnych firm i być symbolem, który pozostanie w podświadomości klientów;
- czytelność – logo firmy powinno być czytelne dla użytkowników zarówno w małym jak i dużym rozmiarze. Dlatego najlepszym rozwiązaniem może okazać się maksymalne uproszczenie loga z zastosowaniem najprostszych czcionek;
- spójność – logo firmy powinno być spójne nie tylko z tematyką branży, ale również z jej całą oprawą graficzną;
- łatwość zapamiętywania – to jedna z najważniejszych cech dobrego logo, dlatego w tej kwestii warto postawić się na miejscu odbiorców i samemu stwierdzić czy jest to logo firmy, które łatwo zapamiętać.
Czy teraz już wiesz jak stworzyć dobre logo firmy? Jeśli tak, to zaczynaj działać już dziś!