Na czym polega zawód stratega marketingowego?
Każdy, kto chce zaistnieć na rynku, w tym, w szczególności na rynku nieruchomości, musi mieć strategię i plan działania. Branża deweloperska w dzisiejszych pandemicznych czasach rozwija się bardzo dobrze – mieszkań jest naprawdę dużo, a samo zapotrzebowanie na nie, nie spada. Tyczy się to zarówno nieruchomości typu studio, jak i również mieszkań o różnych standardach.
Strateg marketingowy zajmuje się właśnie takim planowaniem strategicznym, które w marketingu dla deweloperów jest niezbędne. Bez dobrego planu działania, który uwzględnia również najnowsze trendy na rynku nieruchomości, wystartowanie z jakimkolwiek biznesem, czy projektem, może okazać się niezwykle trudne. Dlatego właśnie deweloperzy tak chętnie korzystają z pomocy takiego stratega. Ale na czym tak właściwie polega jego praca?
Zawód stratega marketingowego w branży deweloperskiej
Strateg zajmujący się profesjonalnym zarządzaniem marketingiem dla deweloperów pomaga inwestorom przede wszystkim szybciej się rozwijać. Daje przy tym nowe i świeże spojrzenie na biznes oraz pomaga w zrozumieniu powodów, jakimi kierują się zainteresowani potencjalnym zakupem nieruchomości. Jest to osoba, która ma wystarczające kompetencje do tego, aby stać się naszym przewodnikiem w prowadzeniu biznesu, związanego ze sprzedażą nieruchomości.
Jakie zatem kompetencje powinien mieć taki strateg, aby mógł wprowadzać skuteczne rozwiązania w branży deweloperskiej? W końcu nie chodzi o produkty pierwszej potrzeby jak chleb, czy miód, a o znacznie bardziej odpowiedzialny biznes. Taka osoba powinna zatem:
- być osobą godną zaufania, której będziemy mogli powierzyć zadania związane z marketingiem w obrębie naszej firmy,
- mieć odpowiednie umiejętności i wiedzę o tym, że świat marketingu nie działa statycznie, tylko jest niezwykle dynamiczny, więc strateg musi być na takie ewentualności przygotowany,
- wykazywać się umiejętnościami przywódczymi, dzięki którym będzie mógł nakierować podopiecznych na właściwe tory,
- mieć pasję do nauki, ponieważ każdy, kto interesuje się marketingiem, musi być na bieżąco z aktualnie panującymi trendami,
- być osobą z pozytywnym nastawieniem do życia.
Do czego przyda Ci się strateg?
Praca stratega jest niezwykle istotna w marketingu dla deweloperów. Niewiele osób bowiem zdaje sobie z tego sprawę, jak istotna na rynku sprzedaży mieszkań jest dobra strategia. Dobry strateg posiada wszystkie umiejętności związane z dotarciem do potencjalnych klientów w małym palcu. Tyczy się to przede wszystkim kanałów dotarcia do klientów – takich jak np. media społecznościowe.
Strateg powinien również znać się na psychologii – ściślej mówiąc na psychologii społeczeństwa. Zrozumienie działań konsumenta i jego psychiki pozwala ustalić skuteczną strategię oraz poznać sens i kierunek działań firm konkurencyjnych.
Kluczowe jest podejście w tym wszystkim. Strateg marketingowy nie może być pesymistą. Co ważne, praca stratega często wiąże się również z koniecznością pracy w zespole. Pod skrzydłami stratega jest wiele osób, które zajmują się konkretnymi czynnościami w związku z marketingiem nieruchomości. Dlatego właśnie zawód ten wymaga odpowiednich cech charakteru oraz umiejętności.