BIO na insta – co to jest i co zawiera?
BIO to inaczej Biogram, czyli krótka prezentacja użytkownika na Instagramie. Zawiera najważniejsze informacje o osobie bądź firmie, którą ta osoba reprezentuje.
Aby zachęcić innych użytkowników do lajkowania i obserwowania twojego profilu, musisz zwrócić uwagę na kilka elementów, które wchodzą w skład takiego BIO.
- Nazwa użytkownika (nickname) – umieszczona na samej górze profilu. Jest to nazwa, której używasz do logowania.
- Nazwa – czyli twoje imię i nazwisko, pseudonim, pełna nazwa firmy lub marki.
- Kategoria – czy jest to blog osobisty, produkt czy usługa. Ta opcja jest dostępna jako dodatek do profilu dla profesjonalistów: YouTuberów, polityków, osób związanych z przestrzenią medialną, etc. Zwykły użytkownik, mimo iż ma możliwość, raczej pozostanie przy standardowym BIO – bez umieszczania w nim kategorii profilu.
- Link do witryny internetowej – jeżeli zajmujesz się czymś, czym chciałbyś się pochwalić na swoim profilu (blog, kanał na YT, sklep internetowy lub inna strona www), możesz śmiało udostępnić tam link do swojej działalności w sieci.
- Opis (Biogram) – tutaj możesz wpisać wszystko co uważasz za słuszne. Adres firmy, dane kontaktowe, śmieszny wierszyk lub po prostu przywitać się. Opis musi być krótki i zmieścić się w 150 znakach.
Wykorzystaj Hashtagi
Im więcej hashtagów tym lepiej. Dzięki nim dotrzesz do znacznie większego grona odbiorców. Wyszukiwarka na instagramie pozwala na odnalezienie danego użytkownika za pomocą jego nicku, hashtagów jakie dodaje na swoim profilu lub lokalizacji w jakiej się znajduje.
Hashtagi zwiększają zasięgi profilu. Powiedzmy, że na swoim profilu chcesz pokazywać małe kotki. W tym celu użyjesz takich hashtagów, jak: #koty #kotki #cats #instakociaki. To oczywiście tylko przykłady. BIO jest idealnym miejscem do umieszczania hashtagów. Pamiętaj jednak – wszystko w granicach przyzwoitości.
Nie bój się oznaczać innych
Odnośniki do innych profili na Instagramie to kolejny element, dzięki któremu twój profil przyciągnie jeszcze więcej obserwatorów. Jeżeli prowadzisz jakąś działalność, ale nie chcesz, żeby twoje prywatne posty mieszały się z tymi firmowymi, załóż oddzielny profil, a na tym prywatnym dodaj jedynie odnośnik do profilu twojej firmy.
Odnośniki na Instagramie dodaje się za pomocą „@”. Bezpośrednio po kliknięciu w podaną nazwę – niech to będzie @fajnekotki123 – użytkownik zostaje bezpośrednio przeniesiony na oznaczony profil. To świetny sposób na nowych obserwatorów.
Dobrze przemyślany Biogram przyciągnie nowych followersów. Sprawi, że te osoby będą chciały uczestniczyć w twoim życiu i twórczości oraz przyciągną za sobą kolejnych użytkowników. Znasz opcję „udostępnij”, tak?