Jak można się skutecznie reklamować w sieci?
Internet to niesamowicie obszerna skarbnica wiedzy, ale nie tylko. W internecie, poza wyszukiwaniem odpowiedzi na pytania, można również prowadzić swoją własną firmę. Aby móc skutecznie pozyskiwać nowych klientów, konieczna jest tutaj znajomość marketingu i – reklamy. Reklama w sieci jest gwarancją uwagi i można dzięki niej wznieść się na wyżyny kariery. Przykuwa uwagę, odpowiada na nurtujące pytania i może być dostosowana do danej grupy docelowej. Dzięki jakim rodzajom reklam można osiągnąć wysokie wyniki sprzedażowe w sieci?
Reklamy w sieci wyszukiwania
Jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy w internecie, są reklamy Google Ads (wcześniej AdWords). Google to jeden z największych gigantów, który daje naprawdę wiele możliwości. W połączeniu z reklamami na jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie (Facebook), firma wchodząca dopiero co na rynek, może wiele zyskać.
Facebook Ads, czyli reklamy na Facebooku mają typową formę. Mogą to być posty lub materiały video. Jeżeli chodzi o reklamy w sieci Google, to mogą one przybierać formę wyników wyszukiwania. To oznacza, że mogą pojawiać się niemal na każdej stronie partnerskiej. W zależności od potrzeb można ustawiać reklamy w różnej formie i wielkości, a także stosować do nich inne przyciski zachęcające do wykonania jakiejś akcji (Call to Action, CTA).
Zarówno system Facebook Ads i Google Ads mają swój własny manager reklam. Tworzenie reklam w tych serwisach nie jest trudne, co sprawia, że nawet całkiem zielony użytkownik, może wdrożyć ją samodzielnie. To bardzo wygodne i stosunkowo tanie rozwiązanie – za niewielką opłatę, która może zaczynać się od kilku groszy można wypromować się na niezwykle szeroką skalę.
Pozycjonowanie – blog i witryna www
W pozyskiwaniu nowych klientów pomocne może być również pozycjonowanie. Pozycjonowanie to inaczej zwiększanie swojej pozycji w sieci wyszukiwania. Chodzi tutaj o pisanie wartościowych artykułów sponsorowanych z wykorzystaniem właściwych fraz (słów) kluczowych. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również blog tematyczny.
Google lubi blogi, dlatego, gdy dana witryna posiada taki, jest traktowana dużo przychylniej. Dobry blog to jednak nie wszystko, trzeba jeszcze mieć miejsce, gdzie można by go umieścić – tutaj bardzo dużą rolę odgrywa witryna internetowa. Stanowi ona niemal wizytówkę marki bądź firmy i jest pierwszą rzeczą, na którą wszyscy użytkownicy zwracają uwagę – gdy natrafią na daną markę, wchodzą na jej stronę www i zapoznają się z najważniejszymi informacjami, oferowanymi produktami lub usługami.
Influencerzy a reklama w sieci
Innym, równie skutecznym, choć w mniejszym stopniu sposobem, są Influencerzy, czyli znane osoby, które posiadają własne konta w mediach społecznościowych. Oferują oni swoje usługi również przedsiębiorcom – za opłatą mogą skutecznie zareklamować dany produkt lub markę. Ich zadaniem jest stworzenie takiej reklamy produktu bądź marki, która prezentowałaby daną ofertę w jak najlepszym świetle i z jak najlepszym skutkiem.
W influencer marketingu chodzi głównie o system polecenia. Ludzie chętniej kupią jakiś produkt od osoby, którą szanują lub w jakiś sposób „celebrują” – jest to ich idol lub idolka.
Jest wiele sposobów na skuteczną reklamę w sieci, wystarczy tylko odrobina chęci, a efekty będą niesamowite.